Víte o tom, že v Praze najdete tři lanovky v Praze? Určitě každého z nás napadne lanovka na Petříně. Některé z vás i sedačková lanovka v zoologické zahradě. ZOO je stále zavřená, tak jsem slíbil dětem, že si užijeme alespoň dvě.

Je neděle. Parkujeme nedaleko Café Savoy v Praze na Újezdě. Vyrážíme směr Anděl po nábřeží okolo smíchovské komory. Nepřejít na Dětský ostrov, který je plný hřišť, se mi povedlo pod slibem, že hřiště ještě budou.

Za Andělem se dostáváme pod mosty vycházející z tunelů – Mrázovky a Strahovského. Hotel NH Prague City (bývalý hotel Mövenpick) v sobě ukrývá lanovku, která je otevřená bezplatně pro veřejnost. Jedná se vlastně o výtah v rámci dolní a horní budovou hotelu. Bohužel vlivem pandemické situace byl výtah uzavřen pro veřejnost. Nevadí. Pokračujeme vzhůru do parku Sacré Coeur. Krásný výhled je odměnou za náročný výstup. V parku je dětské hřiště s obří skluzavkou a mnoho cvičících strojů. Zde již rezignuji a dávám dětem rozchod.

U Letohrádku Kynských vcházíme Petřínských zahrad a stoupáme k vodopádu a k lachtanovi. Dále pak k Hladové zdi a zase stoupáme k Štefánikově hvězdárně. Odměnou za stoupání jsou opět krásné výhledy na řeku, mosty a hrad.

Slíbil jsem jízdu lanovkou, zakupujeme jízdenku a sjíždíme dolů. Dole si uvědomím, že jsem slíbil dvě jízdy lanovkou. Vyjíždíme opět nahoru. 🙂

Pokračujeme k bludišti – opět je zavřené. Taktéž je zavřená petřínská rozhledna. Děti si opět hrají na hřišti u hradeb. Už mi byla zima a vyrážíme ke strahovskému klášteru. Úzkým schodištěm scházíme na Pohořelec a pokračujeme okolo nejkrásnějších paláců Prahy – Černínský, Hrzánský, Schwarzenberský, Arcibiskupský a Salmovský.

Strážní budky hradní stráže jsou prázdné, tak se fotíme uvnitř jako vojáci. Po Zámeckých schodech sbíháme k Thunovskému paláci a Valdštejnskému paláci – parlamentu a senátu České republiky.

V Mostecké ulici kupujeme trdelník a procházíme okolo Mostecké brány, přecházíme Čertovku a podcházíme pod Karlovým mostem na Kampu. U Tyršova domu hledáme pamětní kameny převezených ze všech koutů monarchie 🙂 Je zde pamětní deska.

Turistický pozdrav XIV. všesokolskému sletu 2006 a 80. výročí trvání Tyršova domu 1925-2005. EXPEDICE KAMENY Triglav 4.7.2005 Černig 31.7.2005 Kriváň 21.8.2005 Říp 3.9.2005 Radhošť 28.1.2006 Lysá Hora 13.5.2006 Oetz 5.6.2006“

Zbývá už pár metrů k autu. Celý výlet měl asi 7,5 km. Náklady – 4x trdelník a lístek na lanovku – cca 300 Kč.