Babí léto v Nkových barvách

Slovo dalo slovo a jednoho krásného zářijového dne se v Rokytnici potkali 4 modeláři. Postavili svých pár svých normálně rozchodných modulů – hned vedle širokorozchodných tratích kolegů z TT-ČSD. J

Motivem layoutu byla přeprava převážně zemědělských komodit a potravinářských výrobků po lokální trati. Trať č. 52 vedla ze skryté stanice Roztoky do Blatova a následně úvratí pokračovala přes zastávky Zbuzany, Český Šternberk do koncové staničky Seníky. Vlečky Potraviny Cyrilov a ZZN Řepy byly připojeny ke stanici Seníky. Ke stanice Blatov byly připojeny vlečky Sýpka Nové Dvory a Tuzex.

Grafikon byl připraven pro modelový čas 1:4. První směna začínala ve 4:45 a končila ve 12:30, druhá následně pokračovala a končila krátce před 22 hodinou. Strojvedoucí si brali místo jednotlivých sešitových jízdních řádů rovnou celé turnusy. Vždy po modelovém dni jsme se vystřídali, aby každý z nás si vyzkoušel jinou roli.

Dispečer D3 sídlil v Blatově, odkud řídil celou trať. Skrytá stanice Roztoky byla distribučním místem pro Pn, Mn a R vlaky. Zajímavým zpestřením byly přímé přepravy mléka (Řepy – Potraviny Cyrilov) a obilí (Sýpka Nové Dvory – Řepy). Osobní dopravu obohatily dva páry rychlíků/expresů, kde v Blatově byl zajištěn přestup na osobní vlaky na lokálku.

První session byla klasická seznamovací.  Ve druhé jsme již vyzkoušeli možnost posílat nebo objednat zboží v TT layoutu. Skrytá stanice Roztoky začala poskytovat námořní spojení se sousední stanicí Michalovce. První objednávkou pro náš Tuzex byly zahraniční mandarinky, dále jsme požádali o dva vozy s drceným vápencem ze Studence. Pro zajímavost uvádím dodací lhůty – vápenec dodán do dvou modelových dnů, mandarinky za 4 dny. Nejoriginálnějším doručeným zbožím byl velký sálový počítač z našeho Tuzexu do stanice Litice nad Orlicí. Nejbizarnější byla objednávka živých vepřů z našich Řep do stanice Dahmstadt. Vepře jsme doručili do Michalovců, ale místní správce dráhy nenašel odpovídající vozy, takže vepři zůstávali ve skryťáku. Později se k nám donesly „zaručené“ zprávy, že problém byl vyřešen. Nejprve se mluvilo o tom, že místní dráha použila vůz typu G, který pomocí vrtačky provzdušnila. J Další zpráva hovořila o tom, že v Michalovcích všechna prasata byla vybita a do cílové stanice dorazily již jen jako vepřové půlky v chladících vozech.

Na závěr bych rád poděkoval kolegům z TT-ČSD, že nám umožnili si v koutku haly postavit malý layout. Je perfektní být součástí velkého klubu, kde jsou si lidé schopni pomoci.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *