Řepná kampaň v Roudnici

Máme za sebou další setkání v Roudnici. Tentokráte v malé tělocvičně místní základní škole.

Den první pátek – příjezd

V pátek třináctého dorazila většina účastníků již po poledni. Mezi nimi koordinátoři stavby a začali hned ze stavbou. Bohužel vlivem silné dopravy v hlavním městě jsem po dvou hodinách jízdy dorazil do Roudnice. Takže se stavba naplno rozjela od 17 hodin.

Postavili na nohy, zapojili X1, roztáhli X3 a LN-boxy, zapojili telefónii a rozmístili lokomotivy, vagóny přesně podle rozmístění. Vše do půl jedné v noci. Zkrátka paráda.

layout  Novy modul

Jedině co nám narušilo pohodu, byla chybějící jitrnice při rozdávání večeře. Nakonec se zjistilo, kde se stala chyba, takže Ríša měl jitrničku, kterou svět neviděl.

Rybnicky

 

Den druhý sobota – booster a OTO

Ráno přijdeme, zapneme napájení a centrála Digitrax nejde. Takže kontrola rozvodů X3, zapojení LN-boxů. Neustálé odpojování větví a připojování, proč se některé ovladače připojí a některé ne. Proč chvilku fungují a po chvíli některé přestávají. Centrála DCS100 nahrazena jinou, bohužel se stejným efektem.

Nakonec nás zachránil Richard, který ze svého bezedného kufru vytáhl Minibox. Ztráty konektivity ovladačů se stále objevovaly, ale jen ovladačů OTO. Jejich zákaz používání napomohl stabilitě DCC sítě.

Testování OTO ovladačů jsme věnovali ještě pondělní večer, dokonce jezdili v jednu chvíli i dva a mnoho FREDů. Bohužel ztráta konektivity se projevila po chvíli u obou OTO ovladačů. A bylo jedno, na které ze tří větví byly v tu chvíli připojeni. Pro jejich obnovení bylo nutné připojit je přímo k Miniboxu (ve dvou případech stačilo jen připojení a ve třech bylo nutné odpojit Minibox od napájení, aby OTO získal opět adresu. Pevně věřím, že Zdena napadne, jak udržet stabilitu. Používané boostery na layoutu byly – 2x Lenz, 2x SPAX. Napětí stabilní ve všech větvích. Polarita v pořádku, testována vajíčkem.

První session začala tedy až po obědě. A byla velmi náročná. Provoz relaci v obvodu stanice Filípkov byl velmi náročný. A rozhodně nebyl určen pro začínající železničáře. V obvodu stanice byly vlečky Zrno a ZZN Řepy, která byla obsluhována podnikovou lokomotivou. Stanice Filípkov se chovala jako „vlakotvorná“ a k Mn vlakům musela ve správnou chvíli být odpojena zátěž pro ZZN a připojena ze ZZN nová pro čokoládovny, pivovar, Zrno. A při zpáteční cestě Mn manipuloval zrcadlově.Zamestnanecky vlak do ZZN

Den třetí neděle – rozborka lokomotiv

Nedělní večer byl zpestřen Karlovou přednáškou o čištění lokomotiv. Někteří z nás při rozebírání více loko najednou omdlévali, neboť už viděli, že se to nedá dohromady. ;)  Jako dárek jsme od Karla dostali sadu na čištění pro začátečníky.

Hurvinek

Den čtvrtý pondělí – noční jízdy

V pondělí jsme si fakt užili – ježděním až do půlnoci. Není na to si v klidu zajezdit. Celý layout bylo zvládnutelné odjezdit jen v osmi lidech. Výpravčí – Úvaly, Filípkov (dispečer D3), vlečkař na ZZN, vlečkař do cukrovaru a 4 strojvedoucí. Zkrátka paráda. 🙂

ZZN

Den pátý úterý – úklid

Rád bych poděkoval celému týmu za setkání, které se povedlo.
Zvláště:

  • Karlovi B. – jako strojmistr a stravovací manažer je nenahraditelný
  • Richardovi N. – za neviditelnou pomoc před setkáním a během něho – telefonii, hodiny, X3. A také hlavně za jeho centrálu Minibox, neboť obě Digitrax centrály nefungovaly. (proč se tak stalo se bude analyzovat).
  • Danovi – za layout, který byl bez problému postaven, bez nutnosti vše otáčet nebo dodávat další moduly, aby to vyšlo. A přitom bylo velmi nejisté, co bude vlastně na konci layoutu.
  • stavbařům Vláďovi a Ríšovi Ž. – stavěli i ostatní, ale oni dva to měli dobře zmáknuté. Vláďovi a za neskutečnou dodávku vagonů. A Ríšovi za nové cedule a odvoz modulů.
  • Jiřímu – za koordinaci hostů a funkci pokladníka i když mu bylo vlivem chřipky hodně špatně.
  • Karlovi G. – za drážní vědomosti a schopnost zvládnout složitý provoz ve stanicích.
  • Michalovi a Filipovi D. – za ty léta v sekci zvládne jakoukoliv pozici, kam jsem jej postavil. U Michala je třeba odstranit to jeho věčné usínání v práci. 🙂
  • Pavlovi – za nový pivovar a jeho testy, co vše se dá vyjezdit s uzavřením uvnitř.
  • nováčkům – J.J. Rufferovi a Ondrovi Soukupovi za pomoc. Oba se velmi osvědčili v provozu. Pozn. Ondra není členem a hádám, že pokud zůstane v ČR, tak se jím určitě stane. ;)

odklon

 

Galerie:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *