Malá Roudnice 2014

Podzimní setkání ve škole v Roudnici nad Labem volně navázalo na tradici jarních setkání. Cílem listopadového setkání bylo vytvoření malého moduliště tématicky zaměřené na letní sklizeň a stavbu dálnice. Byl to první pokus věnovat setkání jen 3 dny (sobota, neděle a pondělní státní svátek). Postavit moduly a oživit moduliště během pátečního večera.

Stavba a samotné setkání se povedlo a je tedy reálná šance, že se potkáme zase příště.  Dále reportáž pokračuje již s notnou dávkou ironie, tak ji neberte úplně vážně. Příběhy psané kurzívou jsou smyšlené a jakákoliv podobnost se skutečnými postavami či událostmi je čistě náhodná.

Propozice setkání: zababov.cz

Výkres: Schéma moduliště

Fotky: Danova fotogalerieGalerie od JayTee a Alešova fotogalerie


Je pátek 14.11.2014. Sluníčko svítí. Dopoledne ještě pracuji. Po příjezdu domů sbalím věci do auta a pomalu vyrážím do Roudnice. Sedačky sklopené a věci vyskládané až po střechu.

auto

Po příjezdu do Roudnice se mě hned ujmou Karlovi pomocníci. Než se pozdravím s Karlem, Jirkou, Radkem a Pavlem, už mám půlku auta venku a donosíme zbytek. Stavba běží jak po drátku a Úvaly jsou na nohou zprovozněné během hodiny. Z důvodu příjezdu dodávky ze skladu až v podvečer, musíme si vystačit jen se šrouby, co mám v přepravce já. Postavíme moduly na nohy a sešroubujeme, které můžeme.  Po rozboru situace otáčíme moduliště o 180 stupňů, aby byl lepší přístup do prostor školy, kam často budeme chodit.

   první postavené moduliště než se s tím začalo otáčet  už mají postaveno a čekají na další moduly

Dodávka přijíždí večer. Kluci stihnou večeři a po 19 hodině začínáme stavět už do finální polohy. Po zapojení telefonie, X1, X3 a LN boxů se testuje správnost zapojení X1 a polarity boosterů  pomocí vajíčka. Prohodíme  polaritu u boosteru v Úvalech a můžeme jezdit. Ouha! Bohužel ve větvi Staré Splavy je v kolejích nedostatečné napětí. Po výměně kabelů X3, vše už začíná fungovat, jak má.

V sobotu ráno je připravena nákladka a začínáme jezdit asi okolo 10 hodiny. První ranní vlak vyráží z Úval do odbočky Seníky.  Jedná se o nový modul – dvojitá kolejová spojka na dvojkolejce. Zatím jen ve verzi styrodur, ale jak znám majitele, máme se na co těšit. Před tímto klíčovým modulem je zastávka Seníky a tři nové obloukové dvojkolejné moduly R1500mm a 30 stupňů – taktéž styrodur.

Za odbočkou už dále pokračuje hlavní trať jako jednokolejná přes Kocourkov až do Starých Splavů mající svůj vlastní vlečkový areál ZZN Řepy.

Jednoho dne dle rozhodnutí vlády a strany byla započata rokem 1965 stavba dálnice v tomto kraji. Betonárka jede na plno. Ale jedné horké srpnové noci přichází bouřka se silnou vichřicí. Co není pevně spojeno je odfouknuto. Bohužel dochází k poškození i jedné z věží betonárky. Obsluha betonárky nebere v potaz vychýlení věže a naplní jej materiálem. Pod zátěží se věž odporoučí k zemi. Zaplať pánbůh, že se nikomu nic nestane.

škody po vichřici - nahnutá betonárka   již spadlá betonárka

Areál ZZN Řepy, nádherný vlečkový areál, který je určen pro opravdové fanoušky modulovky, tedy řešitele logických úloh, co a jak vytáhnout a kam odstavit, aby šlo ještě objíždět. Pokud máte 13 vozů uvnitř a 13 nových přijede do vlečky, začíná se úkol blížit problematice foglarovského ježka v kleci s úkolem dostat vše ven a přitom nic neulomit. J (myšleno jednotlivá ramena ježka).

Bylo, nebylo. To jednou sloužil v ZZN posunovač.  Již několikrát se s chlapy v hospodě sázel, že vyposunuje 13 vyložených vagonů uvnitř a 13 nových dovnitř bez toho aniž by nejprve odvezl vyložené vagony ze ZZN do stanice Staré Splavy a až pak nové do ZZN. Nikdo mu to nevěřil, a proto sázkový kurz byl jasný – 1 ku 160 štamgastů proti němu. Vězte nebo nevězte, on to dokázal. Vagony dorazil na výtažku až ke šturcu a chvílemi to vypadalo, že snad i dále.  J Správně odhadl délku vagonů, aby se jich k výhybce vešlo akorát takový počet, aby ani milimetr nezbyl a přitom mohl přehodit veksli.  Co vám budu vyprávět, tu sázku vyhrál a od celé hospody dostal 160 panáků ferneta. Dcera, manželka a ani dráha nevěděla, kde strávil další dva dny. Do práce dorazil umytý a oholený jako ze škatulky. Jen od té doby nosí dioptrické brýle. J Postava a příběh je smyšlený a určitě není poznat, kdo to byl.

 

Zato vlečka v pivovaře v Lobči to bude mít bez zakoupení vedlejších pozemků a prodloužení výtažných kolejí velmi složité. Letos jako novinka byla obsluhována malou lokomotivou T200 i tak to bylo vždy na milimetry.

testovací vagón pro lobečský pivovar

 

A jak to bylo s průšvihy? Fotografie hovoří za vše. I mistr tesař někdy něco přehlídne. (viz foto)

kriminál  ještě přisolíme mistře  stres ve Splavech pan strojvedoucí při přípřeži pan lektor při zácviku posunovače  v Kocourkově u Labe

Služba v Úvalech měla vždy stresující chvíle, kdy jeden vlak na příjezdu, jeden na odjezdu, třetí při posunu ,kdy se uklízela nebo připojovala lokomotiva k připraveným soupravám nebo posun nákladky na kolejích 4, 6, 8, 10 s občasným výtahem na traťovou kolej. K tomu je třeba připočíst nově příchozí s otázkou na rtech, kde mají svůj vlak a FRED. To pak nejeden výpravčí zapomene shodit vjezdová návěstidla na STŮJ. To se stalo mě i Radkovi a zaplať pánbůh, že se nestalo žádné neštěstí a nemuseli jsme do kriminálu. A čím jsme se vlastně zachránili? Důsledným dodržováním nastavení výhybky č.2 z TK2 vždy na kolej č.12, která je objízdná přes smyčku. Po průjezdu vlaku na jinou kolej hned nastavuji směr na kolej č.12.

služba v Úvalech provoz v Úvalech kam to nyní jedeme?

Vyzkoušel jsem si pozici dispečera nákladky v Úvalech. Byla to paráda. Organizace příchozích a odchozích karet, příprava nákladů. Nakládání materiálu (ocel, uhlí a štěrku) do vagonů. Byla to úplná symfonie pohybu. J (teda ne asi u mě, jestli mě někdo pozoroval).

Co říci závěrem:

Stavba moduliště: bezproblémová. Díky Miloši.
DCC: chyba kabeláži X3 na větvi Staré Splavy. Chyba odstraněna ještě v pátek (Richard a Radek). Díky. Dále bez problému, bez jediného seknutí freda či centrály.
Nákladka: rychlá, bez problému, rozeběhnutá do 10 hodin a pak start. Díky Richarde, Mraku, Franto.
Provoz: grafikon koncipován jako vhodný pro osvojení nákladky (orientace ve vlečce, karetní mariáš). Osvědčilo se během provozu variabilita času. 1:6 při běžném provozu (či 1:5) při manipulaci se na požádání čas zastavil nebo zpomalil na 1:3. Výhodou bylo dodržení grafikonu – nezasekání tratí čekajícími vlaky na dokončení manipulace. Osobně jsem požádal o 1:3 při první manipulaci a výborně jsem si to užil (a skončil jsem o 15minut dříve). Druhou už jsem jel 1:6  filípkovskou větev (pivovar). Stihnul jsem to v čas, ale to už bylo moc rychlé. Řízení a příprava nákladky v Úvalech, prostě paráda. Závěr: je na rozhodnutí koordinátora setkání (jeho týmu) jestli toto budou praktikovat i na dalším setkání. V pohodě bylo odježděno pět kompletních směn GVD. Díky Franto.
Vozidla: poruchovost minimální (trochu sobota, ale nic katastrofického). Neděle a pondělí bez problémů (včetně všech MOs). V pondělí dokonce očištěny všechny vagony (čistička a izopropyl), tak to chvilku vydrží. Díky Karle, Franto, Lubore.
Registrace hostů a výběr poplatků: bezproblémové. Díky Dane. Karle tobě díky za hostování.

Demontáž: cca 3 hodiny i s úklidem (Jirko díky, takovou rychlou práci s koštětem u chlapa tvé velikosti jsem ještě neviděl). Díky všem.

 

účastníci zájezdu

Propozice setkání: zababov.cz

Výkres: Schéma moduliště

Fotky: Danova fotogalerie Alešova fotogalerie Galerie od JayTee

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *